Služba hitne pomoći često je predmet poziva lica koji svojim pozivima blokiraju telefonske linije i vređaju osoblje službe i time onemogućavaju drugome da dobije Službu kada mu je to potrebno.
Zato želimo da Vas podsetimo na par važnih stvari o kojima treba da razmislite prilikom pozivanja broja 194:
Kad se poziva broj 194?
U slučaju da vam je potrebna hitna medicinska pomoć pozovite 194 iz bilo koje mreže.
Broj 194 je sa svake lokacije uvek dostupan i pozivi su besplatni sa bilo koje mreže fiksne ili mobilne.
Hitna medicinska pomoć je na primer ako je neko bez svesti, bori se za vazduh ili ne diše, doživljava alergijske reakcije, ima bol u grudima, nekontrolisano krvarenje,saobraćajna nesreća ili ima bilo koje druge simptome koji zahtevaju hitnu medicinsku pomoć.
Ako niste sigurni da li je stanje zaista hitno, preporučujemo da pozovete 194 i prepustite našim dispečerima-lekarima da procene da li vam je potrebna hitna pomoć.
Važno je da zovete hitnu pomoć samo kad vam je zaista potrebna hitna medicinska pomoć.
Šta treba da radite kad vam je potrebna hitna medicinska pomoć?
-Nemojte paničiti. Ostanite pribrani koliko je to moguće i odgovarajte na pitanja koja vam postavljaju dispečeri to će ubrzati razgovor.
Kad pozovete 194, budite spremni da odgovorite na pitanja dispečera:
-Predstavite se
-Recite odakle zovete (lokaciju i adresu)
-Broj telefona sa koga zovete
-Recite šta se dogodilo i kome je potrebna pomoć
-Dalje odgovarajte na pitanja dispečera koji će tražiti dodatne informacije od vas
Zapamtite, pitanja koja postavljaju dispečeri su važna da biste dobili pravu vrstu pomoći koja vam je potrebna.
Budite spremni da sledite uputstva koja vam dispečer daje. Mnogi 194 call-centri mogu da vam kažu tačno šta treba da uradite da pomognete u hitnim slučajevima dok pomoć ne stigne, kao što je obezbeđivanje korak-po-korak uputstva za pomoć nekome kome je potrebno pružiti prvu pomoć do dolaska urgentne ekipe.
Ne prekidajte poziv dok vam dispečer to ne kaže.
Svi Vaši pozivi se uredno snimaju.